Retur & Reklamation

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Garantivillkor och Ångerrätt
Garantin gäller endast vid fabrikationsfel och täcker inte skador som uppstår på grund av att kunden själv tappar eller missköter produkten. Det är kundens ansvar att hantera produkten varsamt.

Ångerrätt gäller endast om förpackningen är obruten och i originalskick. Om förpackningen har brutits eller produkten har använts, kan vi tyvärr inte acceptera returer. Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar från mottagandet av produkten för att påbörja returprocessen.

Returer (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Observera: Returer som skickas tillbaka utan föregående kontakt med vår kundtjänst eller utan godkännande kommer inte att behandlas och skickas automatiskt tillbaka till avsändaren. För att säkerställa en smidig hantering, vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Reklamation
Om din produkt är defekt, skadad vid leverans eller inte motsvarar beskrivningen:

  • Kontakta oss så snart som möjligt via mejl och bifoga bild på produkten.

  • Vi behandlar din reklamation så snart vi kan.

  • Godkänd reklamation ersätts med en ny produkt eller återbetalning.

Fraktkostnader vid returer
Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Kunden ansvarar för att korrekt leveransadress anges vid beställningstillfället. Vid felaktigt angiven adress som leder till att försändelsen inte kan levereras och returneras till oss, debiteras en hanterings- och fraktavgift om 150 kr för en ny utsändning.
Adressändringar kan göras endast innan beställningen har skickats från vårt lager. Om du upptäcker ett fel i adressuppgifterna, vänligen kontakta oss omedelbart.
Efter att försändelsen har lämnat vårt lager är det tyvärr inte möjligt att ändra adressen.

Om paketet redan har skickats ut och returneras till oss – och du som kund istället väljer att avbryta beställningen – tillkommer en fraktavgift på 150 kr som dras från återbetalningen.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.

Vi strävar alltid efter att ge dig en smidig och rättvis upplevelse. Tveka inte att höra av dig, vi är här för att hjälpa!